برطرف کردن بوی بد فاضلاب

راه های برطرف کردن بوی بد فاضلاب در منزل

اگر مشکل گرفتگی لوله فاضلاب و یا پر شدن چاه دارید و مطمئن هستید که بوی بدی که به مشام می رسد به همین دلیل است، می توانید با استفاده از خدمات لوله بازکنی در کرج توسط مجموعه بهروز البرز، یک کارشناس را در سریع ترین زمان به لوکیشن خود در استان البرز فرا خوانید.

برای تماس با پشتیبانی به این دکمه مراجعه کنید.

در صورتی که از این موضوع اطمینان ندارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم که حدود 12 دقیقه مطالعه آن زمان بر خواهد بود و احتمالا راه حل مشکل خود را با همین راهکار های ساده در منزل حل کنید.

برطرف کردن بوی بد فاضلاب در خانه

برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب در منزل تان، در گام نخست باید منشاء این بوی بد و غیر قابل تحمل را پیدا کنیم. برای یافتن دلایل اصلی و راه های برطرف کردن اصولی بوی بد فاضلاب در منزل خود با ما در تماس باشید. کارشناسان و مشاوران ما گام به گام در جهت شناسایی و رفع بوی بد فاضلاب منزل تان با شما همراه خواهند بود.

اگر می خواهید قبل از تماس با ما خود تا حدودی بر مشکل بوی بد فاضلاب در منزلتان فایق آیید، یا دلیل و منشاً این بوی بد را شناسایی کنید، پس به ادامه مطلبی که برایتان جمع آوری کرده ایم نگاهی بیندازید:

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم گام نخست برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب در منزل، یافتن سرچشمه این بو است پس در ابتدا مطمئن شوید این بو از کجا می آید:

  • فاضلاب توالت
  • فاضلاب آشپزخانه
  • فاضلاب حمام
  • یا همه موارد

بوی بد فاضلاب ناشی از توالت

برطرف کردن بوی بد توالت

اگر طبق بررسی های خود متوجه شدید بوی بدی که در خانه می پیچد از توالت منزل تان است پس مشکل یا تأسیساتی است که پیشنهاد می کنیم خود به این مسأله نپردازید، اجازه دهید کارشناسان فنی ما مشکل را دقیق شناسایی، بررسی و برطرف کنند. اما اگر مساله تاسیسات ساختمان نباشد پس به توصیه های زیر توجه کنید:

  1. قبل از هر بار استفاده از توالت، سیفون بکشید؛ شاید لازم باشد چندین بار این عمل را تکرار کنید تاجایی که مطمئن شوید به جز آب تمیز و زلال چیز دیگری دیده نمی شود.

این مورد را برای همه اعضای خانواده به خصوص کودکانتان آموزش دهید یا اگر خردسال است خودتان این مساله را مدیریت کنید.

با این راهکار ممکن است است مصرف بیش از حد آب آزار دهنده باشد؛ اما چاره ای نیست مگر اینکه به مشکلات گوارشی خود و اعضای خانواده پرداخته و این مساله را ریشه ای حل کنید. چرا که در حالت طبیعی یک بار سیفون کشیدن کافی است؛ پس اگر به تعداد بیشتری نیاز است پس یا به طرز نشستن روی توالت دقت کنید یا مسائل گوارشی خود یا اعضای خانواده را بررسی کنید.

  1. مورد دیگری که برای برطرف کردن بوی توالت به شما پیشنهاد می کنیم استفاده از خوشبوکننده های مخصوص توالت است.

بهتر است شمع های خوشبو کننده یا محصولاتی که از خود بوی خوبی تراوش می کنند در توالت قرار دهید و بعد از هر بار استفاده از توالت برای رفع بوی بد از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید.

  1. سیستم تهویه توالت را همیشه چک کنید که به درستی کار کند؛ امیدواریم این سیستم به گونه ای طراحی شده باشد که هوا را به درستی منتقل کند. مجددا توصیه می کنیم مسائل فنی و تخصصی را خود بررسی نکنید و آن را به عهده کارشناسان مربوطه بگذارید. چون ممکن است برای برطرف کردن مشکل، آن را بد تر کنید و هزینه ی بیشتری را متحمل شوید.
  2. دفع زباله های انباشته در توالت؛ لطفاً این کار را روزانه انجام دهید. همانطور که خودتان بهتر می دانید انباشتگی موارد دور ریختنی هرچه زودتر انجام شود بهتر است چون نه تنها باعث بوی بد می شوند چه بسا باعث جمع آوری حشرات موذی یا آلودگی باکتریایی یا قارچی شوند که خود به نوبه خود ممکن است سبب بیماری یا مشکلات بیشتر شوند.
  3. استفاده از محلول های ضدعفونی کننده و تمیز کننده؛ برای رفع آلودگی ها و تمیز کردن توالت حداقل هر یک ماه یک بار این کار را انجام دهید. البته مدت زمان استفاده بستگی به شرایط منزل و بطور کلی بهداشت اعضای خانواده دارد. گاهی اوقات این زمان کمتر یا حتی بیشتر می شود. برای تمیز کردن توالت، توصیه می کنیم از کاشی دیوارها و درب توالت غافل نشوید.

پس کنترل پاکیزگی و جرم توالت مورد دیگری است که شما را از بوی بد فاضلاب منزل تان خلاص می کند.

بوی بد فاضلاب آشپزخانه

برطرف کردن بوی بد آشپزخانه

مکان دیگری در خانه که می تواند منشاء بوی بد فاضلاب باشد، اشپزخانه است. فاضلاب آشپزخانه یا فاضلاب سینک و ظرفشویی اشپزخانه تان است یا راه آب و کف شوی آشپزخانه؛ اجازه بدهید مواردی را توصیه کنیم که بسادگی می تواند شما را از بوی بد منزل رها کنند و حتی به گونه ای از بوی بد پیشگیری کنند؛ چرا که همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است.

  1. دفع زباله های جمع شده در آشپزخانه؛ خواهش می کنیم این کار را روزانه انجام دهید. بسیاری از بو های مشمئز کننده در منزل ناشی از زباله های مانده در خانه تان است. هم برای رهایی از بوی بد و هم سلامت خود و اعضای دلبند خانواده تان مخصوصاً کودکان و کهنسالان که ضعیف تر هستند، زباله ها را روزانه از منزل خارج کنید.

توصیه ما این است که برای رفاه حال همکاران ما در جمع آوری ضایعات، زباله های خود را تفکیک کنید؛ زباله های خشک، زباله های تر. این کار نه تنها بهداشت خانه و اجتماع را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه از لحاظ صنعتی گام مهمی برداشته شده است و این قدم مهم در ابتدا توسط شما در خانه مدیریت شده؛ پس نقش اجتماعی خود را نادیده نگیرید و در جهت آن کوشا باشید.

  1. تمیز کردن ظرف ها و جمع کردن غذاهای اضافه قبل از شستن و گذاشتن در ظرفشویی؛ همانطور که می دانیم زمانی که ظرف ها بدون اینکه تمیز شوند در سینک و ظرفشویی گذاشته می شوند، روغن و اضافه غذا در داخل لوله کشیده و مدت ها انباشته می شود.

این مساله نه تنها باعث گرفتگی لوله می شود بلکه سبب ایجاد بوی بد و حتی کشاندن حشرات موذی به اشپزخانه مان و البته منزل مان می گردد. پس به شما توصیه می کنیم قبل از شستن ظرف ها و گذاشتن در سینک ظرفشویی با دستمال آشپزخانه روغن اضافه ظروف و پسماند غذا را تمیز کنید.

با این کار ابتدایی و بی هزینه براحتی خود را از عواقب احتمالی اینده مصون می کنید.

  1. شستن و تمیز کردن اشپزخانه؛ این کار را هفتگی یا در مواردی روزانه انجام دهید. بو و ذرات ناشی از سرخ کردن و آشپزی که ممکن است روی دیوارهای آشپزخانه، کابینت ها، سرامیک یا کف پوش منزل تان بنشیند، بهتر است روزانه تمیز و برطرف شوند چون در طولانی مدت پاک کردن آن ها به مراتب سخت خواهد بود.

گاهی اوقات بدون اینکه متوجه باشیم زیر یا پشت وسایل آشپزخانه، الودگی و جرم انباشته شده که خود منشاء بوی بد منزل هستند. بنابراین به بهداشت و پاکیزگی محلی که بسیار با آن سر و کار داریم، روزانه و یا در مدت زمان کوتاه بپردازیم.

  1. کف شوی آشپزخانه؛ بهتر است بعد از هربار تمیزکردن و شستن آشپزخانه منزل، کف شوی را بخوبی بپوشانید و حتماً در هنگام تمیزکاری مراقب باشید زباله یا آشغالی را به داخل لوله کف نیندازید. این کار هم باعث گرفتگی لوله ها و دردسرهای خاص خود می شود و هم ممکن است سبب بوی بد باشد و شما هرگز متوجه آن نشوید.

اگر اشپزخانه خود را با آب تمیز می کنید بهتر است قبل از شستن، آنرا بصورت خشک جارو بزنید که زباله ها هرچند کوچک به داخل فاضلاب کف هدایت نشوند.

 

  1. اگر به همه این موارد در آشپزخانه تان پرداخته اید اما هنوز بوی بد فاضلاب را حس می کنید؛ احتمالاً این مساله فنی و تاسیساتی است که بهتر است آن را به ما بسپارید.

بوی ناشی از فاضلاب حمام

برطرف کردن بوی بد فاضلاب حمام

حمام و توالت از نظر طراحی و تاسیسات ساختمانی تا حد.ودی یکی هستند پس همه مواردی که در بخش فاضلاب توالت و راه های بر طرف کردن بوی ناشی از فاضلاب توالت بررسی شد، در مورد حمام نیز صدق می کند.

تنها موردی که در حمام بسیار شایع است و سبب بوی بد و گرفتگی فاضلاب کف حمام می شود؛ انباشتگی موها در کف شوی حمام است. که بهتر است بعد از هر بار استفاده از حمام کف شوی را تمیز کنیم.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که برای تمیز کردن کف شوی حمام موها را به لوله و فاضلاب کف هدایت نکنید. این کار در طولانی مدت هم باعث بوی بد، کشاندن حشرات موذی به حمام و گرفتگی لوله ها می شود.

در نظر داشته باشید همه راه ها در نهایت به بهداشت فردی و رعایت نکات پاکیزگی در منزل ختم می شوند.

اگر همه موارد بالا را رعایت می کنید ولی باز هم بوی بد فاضلاب در خانه وجود دارد، این مشکل بر می گردد به تأسیسات ساختمان و منزلی که در آن زندگی می کنید.

بسیار شنیده ایم که گازهای سمی و بد بو در فاضلاب ها وجود دارند که اگر سیستم زه کشی و فاضلاب منزل به درستی انجام نشده باشد در طولانی مدت باعث می شود بوی بد فاضلاب در منزل استشمام شود.

وقتی در واحد یک مجتمع زندگی می کنیم رعایت نکات بهداشتی و پاکیزگی به مراتب سخت تر می شود. چرا که همه واحد ها و ساکنین می بایست موارد بهداشتی را رعایت کنند تا کل ساختمان از گزند بوی بد و حشرات موذی در امان باشند.

مدیریت بهداشت و سلامت خانه، مجتمع و شهری که در آن زندگی می کنیم و رعایت نکات پاکیزگی اجتماعی تک تک اعضای خانواده، ساکنین و شهروندان، باید اصول و مبنای زندگی مان قرار گیرد تا همگی از محیطی خوشبو و عاری از آلودگی و بوی بد لذت ببریم.

در آخر به چند راه حل راحت و کاربردی برای باز کردن گرفتگی لوله در منزل  می پردازیم:

استفاده از آب گرم

در زمانی که گرفتگی زیاد نیست و حتی لوله ها باز هستند اما می خواهید محکم کاری کنید می توانید اب گرم اضافی یا حتی کمی آب گرم آماده کنید و به راه آب گرفته شده بریزید. با این کار چربی ها و الودگی های سطحی، براحتی  شسته میشوند.

استفاده از محلول آب گرم و مایع شستشو برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب

آب گرم را با کمی مایع ظرفشویی یا لباسشویی و یا حتی پودر های شستشو مخلوط کرده و محلول را که خاصیت تمیزکنندگی و روان کنندگی دارد، را به لوله گرفته بریزید. با این کار براحتی لوله های فاضلاب را در سطح خانگی تمیز می کنید و بوی بد فاضلاب را نیز از بین می برید.

استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب

به اندازه یکسان سرکه و جوش شیرین را مخلوط کرده و داخل لوله گرفته، بریزید. این محلول خاصیت اسیدی دارد و باعث باز شدن لوله ها می شود. مقدار استفاده بستگی به میزان گرفتگی لوله ها دارد.

استفاده از نمک و جوش شیرین برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب

مقداری نمک و جوش شیرین در لوله هایی که گرفته اند بریزید و چند دقیقه صبر کنید حدود 30 دقیقه؛ سپس آب گرم بریزید. این کار نیز به باز شدن لوله های گرفته منزل تان کمک می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *